Vanan etablerad!

Det känns nästan lite onödigt att skriva att vi har aftonbön ikväll klockan 19.30. Det brukar vi ju ha. Därför har jag istället tänkt skriva lite om vad som händer i övrigt. Jag tror det är viktigt att inte undanhålla information utan att många kan vara delaktiga från början, även om inte allt är färdigplanerat.
 
På onsdag ska vi träffa kyrkoherden och EFS-representanter för att samtala om hur samarbetet med Nordmalings församling ska se ut. Hur en eventuell återinvigning ska genomföras kommer vi också att diskutera, i alla fall har jag tänkt lyfta frågan. Innan dess ska jag skriva ner lite om våra visioner för arbetet. Jag har hållit emot - jag vill att fler ska vara med i det arbetet - men samtidigt går det ju alltid att göra förändringar allt eftersom. Söndagens predikotext handlade om att inte göra sig bekymmer för morgondagen utan att först söka Guds rike. I allt planerande måste det finnas en öppenhet för att lyssna in Guds vilja. Risken är annars att det är den spikade planen och den egna viljan som blir ens Gud och då stelnar allt.
 
En annan sak som händer är att (de fd Hjåggsjö-)scouterna går runt och knackar dörr i byn och delar ut inbjudningslappar med t ex adressen till den här bloggen. Vi hinner inte träffa så många per torsdagskväll för det blir ofta väldigt intressanta och trevliga samtal, så det är inte säkert att vi hinner komma till alla, i alla fall inte i höst. Visst skulle vi kunna lägga lappar i postlådorna, men då skulle vi ju inte få träffa någon! Vid dessa samtal har vi t ex fått reda på att det brukar hållas en grötfest i början av december i bönhuset. Den traditionen håller vi gärna vid liv!
 
Har ni några tankar om hur arbetet i Brattfors bönhus skulle kunna se ut? Kommentera gärna i så fall!
 
 


Kommentarer
Kristoffer Hedman

Hej, kul och bra med bloggen!
Jag som finns lite på distans skulle tycka att det vore väldigt roligt med någon eller några bilder på bönhuset, det blir mer levande då.
Jag ser också fram emot fortsatt samtal och arbete för att fler ska vilja bli delaktiga i Guds och er vision och arbete i Brattfors bönhus.
Kristoffer Hedman, EFS Västerbotten

2012-09-26 @ 13:45:05
URL: http://www.efsvasterbotten.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0