Halvgammal teknik gör bönhuset ännu kallare...

...iallafall bitvis. Vi har nämligen, åtminstone tillfälligtvis, försett det med ett äldre frysskåp. Dessa är faktiskt i ett avseende bättre än de nyaste skåpen då de inte är beroende av att det är plusgrader utanför skåpet. Det är onekligen praktiskt när man inte håller frostfritt överallt, åtminstone inte hela tiden. Den stora frågan är bara: Ska vi placera frysen kallt för att minska energiåtgången för frysningen, eller ska man placera den i köket där vi ändå måste hålla frostfritt för att utnyttja den spillvärme som kylningen medför maximalt? Det är sådana frågor som gör att jag funderar på om en teologisk examen verkligen är optimal för bönhusägare eller om jag istället borde ha läst energiteknik... Det kanske helt enkelt är så att det behövs många människor med olika kompetens för att det ska fungera. Kommentera gärna om DU som läser detta vet vad som är bäst? Rent praktiskt kan man ju tänka sig att köket är den mest vanliga placeringen men till saken hör att man då för närvarande måste dra sladden så att den passerar en dörröppning, vilket ju inte är helt optimalt.
 
Nu har vi alltså höjt standarden i bönhuset avsevärt. Utöver frysen tog vi också dit ett pingisbord som vi bar in i källaren genom den mycket praktiska källardörren UTAN trappa. En ren fröjd med andra ord. Och källaren lär hålla praktisk ping-pong-spring-temperatur hela vintern dessutom. Imorgon är det scouter 18.00-19.30. Får jag gissa att vi kommer spela pingis någon del av kvällen - iallafall om jag hinner köpa några bollar och ett nät innan dess förstås! Kvällen avslutas som vanligt med aftonbön i bönhuset. Ses vi då?


Kommentarer
Henrik Berglund

Hoppas det blev pingis ikväll och en välsignad andakt. Själv ska jag städa lite (med betoning på lite) och sen ska jag sova.

2012-11-22 @ 20:55:04


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0